توصیه هایی برای گذراندن شب های امتحان

تبلیغات
  • نظام قدیم
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوره اول متوسطه
  • دوره دوم متوسطه
  • دانشگاه
  • کنکور ارشد
  • کنکور دکتری
  • دبیرستان و کنکور
  • کنکور سراسری
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • آزمون آزمایشی موسسات
  • المپیاد
  • مسابقات آمایشگاهی
  • آزمون علمی
  • اسلاید های آموزشی
  • حل المسائل
  • مشاوره
  • آموزشگاه آزاد
  • سایر
  • خبر های آموزشی
  • کتابخانه
  • توصیه هایی برای گذراندن شب های امتحان

    علی عظیمی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و مشاورتحصیلی در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: اضطراب يعنی احساس نگرانی و دلشوره نسبت به يک عامل ناشناخته و مجهول که البته این اضطراب در حدکم قابل قبول است و حتی می تواند منجر به حركت، برنامه ريزی و انگيزش شود.

    وی با بیان اینکه دانش آموزان با دعا و توكل می توانند به آرامش برسند، اظهار داشت: اگر دانش آموزان و دانشجویان، مطالعه و برنامه ريزی مناسبی داشته باشند، اعتماد به نفس پیدا می کنند حتی دیگر به ظاهر، نگران امتحانات نيستند، همچنین برخی از  آنها با موسيقی، كتاب خوانی، تغييرات رفتاری و محيطی سخت و نامطلوب را پشت سر می گذارند.

    توصیه هایی برای گذراندن شب های امتحان/ تقویت حافظه در وقت اضافه

    یک هفته به امتحانات دور فضای مجازی را خط بکشید
    عظیمی بیان کرد: يک برنامه مطالعاتی مشخص و واقع بينانه همراه با حذف عواملی كه باعث حواس‌پرتی انسان می شود، برای پشت سر گذاشتن یک امتحان عالی، بسیار کمک کننده است.

    به گفته وی، کسانی که حتی در یک هفته مانده به امتحانات دست از استفاده افراطی از گوشی های هوشمند و فضای مجازی نمی کشند دیگر نباید توقع نمرات بالا در کارنامه خود را داشته باشند.

    با این راهکار بر خستگی ذهنتان چیره شوید
    این کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی با اشاره به خواب کافی و مورد نیاز برای انسان افزود: مطالعه ديروقت در شب های امتحان نبايد باعث اختلال در هفت يا هشت ساعت خواب شبانه مورد نیاز يک جوان شود چرا که کامل نشدن خواب در طول شبانه روز، منجر به خستگی مغز می شود و درنهایت مشکل در يادگيری مفاهيم درسی و به حافظه سپردن دروس را در پی دارد.

    این مشاورتحصیلی بیان کرد: از 24 ساعت شبانه روز، بدن برای تجدید قوا به 7 ساعت خواب نیاز دارد و در غیر اینصورت توانایی ذهنی و حافظه برای یادگیری کاهش یافته و خستگی چیره می شود.

    ویتامین ها با استرس می جنگند
    وی با اشاره به اهمیت تغذیه در روزهای قبل از امتحان عنوان کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید استفاده ازغذاهای پرچرب و مواد کافئین دار مثل نوشابه، قهوه، نسکافه را در این مدت کنار گذاشته و به جای آن ميوه جات و مواد حاوی آهن، ید، منیزیم و حتی شام سبک‌تر مصرف شود، درواقع مهمترین نکته برای کاهش استرس دانش آموزان و دانشجویان، پیروی از یک برنامه غذایی صحیح است.

    این مشاورتحصیلی با بیان اینکه برای جبران افت قندخون استفاده بیشتر از مواد قندی اشتباه است، عنوان کرد: از آنجا که مواد قندی ساده، حالت تحریک پذیری فرد را بیشتر می کند، برای جبران افت قندخون باید از کربوهیدراتهای پیچیده مانند نان، برنج و ماکارونی به جای شربت، شکلات و آبمیوه استفاده کرد، همچنین برای کاهش استرس و تقویت حافظه نکته بسیار مهم، مصرف ویتامین های خانواده گروه B است که تاحد زیادی درغلات (به ویژه نان های سبوس دار) دیده می شوند.

    میهمانی های افراطی کار دستتان می دهد
    عظیمی، یکی از بهترین راههای جلوگیری از دغدغه ها و درگیری های ذهنی روزهای امتحان را خودداری از میهمانی و میزبانی های افراطی خانواده ها دانست و بیان کرد: تعامل مثبت با ديگر اعضای خانواده آرامش،صميميت و محبت را حاکم می کند و جز این در شلوغی و فضای پراسترس توام با بحث و جدل نمی توان تمركز کرد.

    وی درباره دیگر عوامل موثر برای پشت سر گذشتن راحت روزهای امتحان توصیه کرد: قبل از امتحان حتی المقدور با دوستان و همكلاسی های خود درباره درس و نحوه مطالعه آنها صحبت نكنيد چون در اکثر موارد باعث ايجاد استرس بيشتر می شود.

     

    filmنوع فايل : winrar
    filmمنبع : گروه آموزشی آلم

    کلیدواژه ها :

    امتحانات

    ,

    نکات درس خواندن

    ,
    تاریخ : یکشنبه 01 اسفند 1395 نویسنده : آلم |بازدید : 129
    ارسال نظر برای این مطلب

    قابل توجه کاربران عزیز :

    • کلیه فایل های سایت بدون پسورد می باشد، در صورتی که در این رابطه مشکل دارید به بخش راهنمای سایت مراجعه فرمائید
    • فایل های سایت در اکثر موارد با فرمت pdf می باشند که جهت کاهش حجم آنها را در winrar قرار داده ایم. برای دانلود نرم افزار های مذکور به بخش راهنمای سایت مراجعه شود
    این نظر توسط سنگ مرمر در تاریخ 1395/12/1 و 19:57 دقیقه ارسال شده است

    با تشکر



    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی
    مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    ads
    آرشیو
  • 1397
  • 1396
  • 1395
  • 1394
  • 1393
  • 1392