مقاومت برخی از افراد برای بازنگری رشته‌های تحصیلی

تبلیغات

ads

  • نظام قدیم
  • راهنمایی
  • سال اول دبیرستان
  • سال دوم دبیرستان
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوم ابتدایی
  • سوم ابتدایی
  • چهارم ابتدایی
  • پنجم ابتدایی
  • ششم ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • پایه ی هفتم
  • پایه ی هشتم
  • پایه ی نهم
  • سوالات دبیرستان
  • سال سوم دبیرستان
  • سال چهارم دبیرستان
  • آزمون های ورودی دبیرستان
  • کتاب، جزوه رشته های دانشگاهی
  • دروس پایه رشته های مهندسی
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی عمران - نقشه
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • کنکور ارشد
  • سوالات کنکور ارشد
  • آزمون های آزمایشی ارشد
  • منابع کنکور ارشد
  • مشاوره کنکور ارشد
  • انتخاب رشته ی ارشد
  • کنکور دکتری
  • ثبت نام و انتخاب رشته
  • سوالات کنکور دکتری
  • کتاب،جزوه و تست دبیرتان و کنکور
  • کتب جامع کنکور
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست
  • زمین شناسی
  • ادبیات و زبان فارسی
  • عربی
  • فلسفه و منطق
  • جامعه شناسی
  • تاریخ
  • جغرافیا
  • روان شناسی
  • دین و زندگی
  • زبان خارجه
  • اقتصاد
  • تاریخ معاصر
  • کتابچه های آلم
  • علوم اجتماعی
  • جزوات رشته ی هنر
  • کنکور سراسری
  • کنکور رشته ی ریاضی
  • کنکور رشته ی تجربی
  • کنکور رشته ی انسانی
  • کنکور رشته ی زبان خارجه
  • کنکور رشته ی هنر
  • انتخاب رشته
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • سوالات آزمون های آلم
  • جزوات جمعبندی
  • بودجه بندی
  • آزمون های آزمایشی سایر موسسات
  • گزینه2
  • قلمچی
  • سنجش
  • گاج
  • پیشرفت تحصیلی
  • سایر...
  • المپیاد
  • کتب المپیادی
  • ریاضی
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست
  • نجوم
  • کامپیوتر
  • ادبیات
  • نانو
  • المپیاد های جهانی
  • مسابقات آمایشگاهی
  • شیمی
  • آزمون علمی
  • شیمی
  • اسلاید های آموزشی
  • اسلاید های شیمی
  • اسلاید های ریاضی
  • اسلاید های زمین
  • اسلاید های زیست
  • اسلاید های دین و زندگی
  • اسلاید های المپیاد نانو
  • اسلاید های فیزیک
  • اسلاید های زبان خارجه
  • تاریخ
  • حل المسائل
  • ریاضیات
  • زیست
  • مشاوره
  • برنامه ریزی کنکور
  • فایل های صوتی
  • مقالات مشاوره ای
  • آموزشگاه آزاد
  • آموزش زبان انگلیسی
  • آموزش عربی
  • آموزش کامپیوتر، گوشی و اینترنت
  • سایر
  • نرم افزار
  • مجلات آموزشی
  • مقالات
  • نقد کنکور
  • خبر های آلم
  • مشاهیر و بزرگان
  • علم و فناوری
  • خواندنی، دانستنی، عکس و...
  • ورزش
  • پزشکی و سلامت
  • روانشناسی و یادگیری
  • معما و سرگرمی
  • ایران و جهان
  • خبر های آموزشی
  • خبر های ابتدایی و متوسطه
  • خبر های دبیرستان و کنکور
  • خبر های کارشناسی
  • خبر های کارشناسی ارشد
  • خبر های دکتری
  • کتابخانه
  • کتابهای شعر و ادبیات
  • علوم
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    تبلیغ

    ads

    برای مشاهده تصویر با کیفیت بالاتر، روی آن کلیک کنید.

    در 22 ساعت 80 % ریاضی را میگیم تا 50% بزنید.کل 10 سال اخیرم حل میشه

    جهت برگزاری همایش در شهر خود روی لینک زیر کلیک کنید.

    http://riazi100.ir/classmath

    تبلیغ

    ads

    زیست کنکور

    ads

    تبلیغات

    ads

     مقاومت برخی از افراد برای بازنگری رشته‌های تحصیلی

    به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهادی وزیر علوم عصر امروز در مراسم چهار همایش توسعه انجمن‌های علمی کشور در دانشگاه خاتم با اشاره به اهمیت نشست این انجمن در اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی ابراز داشت: باید دانشگاهیان انجمن علمی در برون‌رفت از مسائل کشور راه‌حل‌های خوبی را ارائه داده که تحقیق و پژوهش در زمینه های کار آفرینی یکی از اولویت های اصلی دانشگاهیان و انجمن‌های علمی محسوب می‌شود.

    وی بیان کرد: ما باید در مسائل علمی توجه و سرمایه گذاری ویژه داشته باشیم و سهم مناسبی باید به پژوهش داده شود و مسئولان باید در زمینه های تحقیق و پژوهش توجه ویژه‌ای داشته و سرمایه گذاری خوبی در این زمینه صورت گیرد.

    فرهادی ادامه داد: انجمن های علمی نقش پررنگی در بحث مسائل دانش و فناتوری می‌تواندد ایفا کنند و ما در کشور 156 انجمن علمی غیر پزشکی داریم که در آنها متخصصان مختلفی مشغول فعالیت و تحقیق بوده و نظرات کارشناسی خوبی در زمینه اشتغال و کار آفرینی می‌دهند.

    وی ادامه داد: ما هم‌اکنون در کشور 2 هزار و 880 موسسه و واحد آموزش عالی داشته و از لحاظ تعداد دانشجویان هیچ کمبودی نداریم به طوری که در برخی رشته های دانشگاهی کشور به اشباع رسیده است و این مسئله می‌تواند بیکاری را در جامعه ایجاد کند.

    فرهادی ادامه داد: 96 هزار نفر در مقطع دکترا و همچنین 350 هزار نفر در کارشناسی ارشد در حال تحصیل بوده که اگر ما پایان نامه ها را به صورت مساله‌محور مطرح کنیم این کار می‌تواند در حل مسائل کشور کمک بزرگی کند.

    وی با بیان اینکه سامان دهی آموزش عالی باید انجام شود، افزود: ما هم‌اکنون در کشور یک میلیون بیکار فارغ التحصیل داشته که با بررسی برنامه ششم به این نتیجه می‌رسیم که اگر رشد اقتصادی از پنج به هشت برسد می‌توانیم 800 هزار شغل ایجاد کنیم که در این زمینه انجمن های علمی در بسترسازی و زیرساخت‌های علمی و همچنین در بازنگری رشته های تحصیلی کمکی به وزارت علوم کند.

    فرهادی ادامه داد: رشته های دانشگاهی باید بازنگری شده تا بر اساس نیاز کشور تقویت و ارزیابی شود و در این زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت تقویت شود.

    بابیان اینکه کارورزی دانشجویان در صنعت آغاز شده است افزود: دانشجویان می‌توانند به صورت کارورزی در صنایع مختلف کشور مشغول به فعالیت بوده که این امر کمک به تحقیق و پژوهش و توسعه فناوری دانشگاههای کشور می‌شود.

    فرهادی تحول ساختار مدیریتی و فرهنگی میتواند به وسیله انجمن علمی در کشور صورت بگیرد و این نهاد علمی با برنامه ریز زی های آموزشی و درسی می توانند وزارت علوم را در راستای سیاستهای کلان کشور کمک دهند.

    وی ادامه داد: در بحث ارتباط دانشگاه با صنعت انجمنهای علمی میتوانند کمک بزرگی کرده و در برنامنه ریزی‌ها ی وزارت علوم در بازنگری رشته های اشباع شده مشاوره های خوبی را ارائه دهند.

    فرهادی ادامه داد: در بازنگری رشته های دانشگاهی ما شاهد مقاومت هایی بودیم که بعضی از افراد می‌خواستند تعداد رشته های موجود در کارشناسی به همین مقدار باقی بماند.

    وی متذکر شد: انجمن های علمی میتوانند معضلات کشور را حل کنند و در  موضوع کار آفرینی و اشتغال برای برون  رفت از مسئله اقتصاد کشور انجمن های علمی کمک حال وزارت علوم باشند.

    مشکلات مربوط به تغییرات اقلیمی، آب و هوایی‌،خشکسالی، مدیریت منابع آب از جمله مسائلی است که انجمن‌های علمی می‌توانند در این مسائل ورود پیدا کرده و کشور را از خشکسالی نجات دهند.

    وی گفت:کشورما خشکسال بود ه وهمه گروههای علمی از جمله انجمن ها باید برای برون رفت از این مشکل راه حل ارائه دهند.

    واگذاری سه پروژه نفتی به 9 مرکز دانشگاهی کشور

    در ادامه مراسم احمدی رئیس شورای عالی عتف گفت: تعداد مقالات علمی کشور در سطح بین‌الملل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و این مقالات از نظر کیفیت خوب محسوب می‌شود اما در بحث نوآوری در دنیا با توجه به اینکه از رشد قابل قبولی برخوردار بودی اما این مسئاله جای کار زیادی دارد.

    وی بیان کرد: ما باید همانطور که در منطقه اول باید باشیم مرجعیت علمی را ازآن خود کرده و باید سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهیم.

    احمدی ادامه داد : تخلف به مسائل علمی با بخشنامه قابل حل شدن نیست و اگر در جامعه علمی تخلفی صورت بگیرد به این دلیل است که قبح انجام آن در حال ریخته شدن است.

    وی بیان کرد: برای مبارزه با تخلفات علمی وزارت علوم تاکید ویژه‌ای دارد و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

    احمدی ادامه داد: در وزرات علوم 4 پروژه اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است که بازنگری و اصلاح نظام آموزش عالی کشور درجهت ارزش آفرینی همچنین طراحی و پیاده سازی نظام آمایش آموزش عالی، فعالیت محور شدن موسسات آموزش عالی کشور و بحث پژوهش از جمله اقدامات در دستور کار تحت عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم است.

    وی یاد آور شد: رسیدن پنج دانشگاه به تراز بین المللی و طراحی الگوی تغییر و ارتقای سطح علمی دانشگاههای  کشور می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

    وی عنوان کرد: ارتباط با صنعت می ‌تواند اشتغال و کار آفرینیرا در کشور افزایش دهد و دانشگاههای فنی حرفه‌ای اشتغال و کارآفرینی را به همراه میاورد اما متاسفانه این دانشگاه‌ها نوآوری ایجاد نمی‌کنند.

    احمدی ادامه داد : 20 هزار استار آپ در دانشگاه کار آفرینی اشتنفورد مشغول به فعالیت بوده و همین شرکتها می‌توانند نوآوری واشتغال را ایجاد کنند.

    وی ادامه داد : دانشگاه‌های کار آفرین به فکر تعدیل نیرو بوده و مشکل نظریه پردازی و مدل فضا سازی دارند که اگر سهم پژوهش و اعتبارات آن در کشور افزایش یابد این مسائل محقق می‌َشود.

    احمدی گفت: علاوه بر وزارت علوم انجمن‌های علمی باید نسبت به کاهش سهم پژوهش و اعتباری آن اعتراض کنند تا کار جهاد علمی کشور متوقف نشود.

    وی گفت: دانشگاهای کشور در منطقه رتبه اول را دارند اما متاسفانه هنوز مشکلات اعتباری گوناگونی گریبانگیر محققان و پژوهشگران و دانشگاهیان کشور است.

    احمدی ادامه داد : ما در بحث اعتبارات پژوهش مشکلات فراوانی داریم و این مسئله نمی‌گذارد که ما در سطح بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم.

    وی عنوان کرد: اگر تخلف علمی صورت بگیرد باید بیشترین اعتراضات صورت بگیرد چون حیثیت علمی خدشه دار می‌شود و وزارت علوم با فعالیت انجمنهای علمی دانشگاهها کاملا موافق بوده و از این اقدامات استقبال می‌کند.

    احمدی ادامه داد: وزارت علوم از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی حمایت میکند و در سال گذشته تفاهم نامه‌الی با معاونین حوزه های مختلف وزارت علوم برگزار شد تا درجهت استفاده از ظرفیت انجمنهای علمی کار گروههای مختلف تشکیل شده است.

    احمدی ادامه داد: نظام ارزشیابی علمی و فناوری کشور در حال انجام شدن است که انجمن علمی با حضور فعال خود می‌توانند کمک بزرگی به وزارت علوم در این زمینه داشته باشند.

    وی ادامه داد: 2 قرارداد نفتی در زمینه پژوهش و توسعه میادین نفتی در اختیار وزارت علوم قرار گرفته که این وزارتخانه این دو پروژه را به 9 مرکز دانشگاهی واگذار کرده است و طبق قراردادها 12 منزل پژوهشی در پروژه‌های مختلف مشارکت فعال دارند.

    بیکاری 40 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور

    در ادامه مراسم مجید قاسمی دبیر انجمن های علمی کشور گفت: وضعیت این دولت تاکید زیادی بر ارتقای کیفی دانشگاهها دارد و دانشگاه خاتم در 40 رشته و چهار دانشکده هم اکنون در حال فعالیت است و از مهر 95 دانشجو در مقطع دکترا در رشته فلسفه جذب کرده است.

    وی گفت: بهترین اساتید را گروه فلسفه تشکیل داده و در جهت ارتقای کیفی تحصیلات ما برای رشته فلسفه افرادی چون بینانی، محقق داماد را به عنوان گروه فلسفه برگزیده ایم.

    وی بیان کرد: 35 نفر از افراد معرفی شده برای تحصیل در رشته فلسفه در مقطع دکترا رد شدند که وزارت علوم از سخت گیری ما بسیار خرسند شد ولی چهار دانشجو را به شرط گذراندن 34 واحد کارشناسی ارشد تحصیلشان را در مقطع دکترا مجوز داد.

    قاسمی ادامه داد: برای ارتقا رشد توسعه علمی کشور کار آفرینی و اشتغال بسیار مهم بوده و همگرایی دولت صنعت و دانشگاه و مراکز اموزش عالی در سطح قابل قبولی وجود دارد .

    وی یادآور شد: در نشست دوم نقش بخش خصوصی درارتقای کیفی  و کمی پژوهش در کشور بررسی می‌شود که دراین نشست از14 انجمن ارزیابی علمی وزارت علوم  که در سال گذشته بالاترین سطح را داشته اند تقدیر به عمل می‌آید.

    وی ادامه داد: کار آفرینی و اشتغال در سند چشم انداز جایگاه ویژه ای دارد و حوزه علم و فناوری باید پیشرفت کند تا سطح علمی کشور افزایش یابد و در این زمینه مراکز علمی باید ضعف های خود را برطرف کنند.

    قاسمی گفت: در برنامه 5 توسعه قرار بود نرخ بیکاری به هفت درصد برسد و رشد اقتصادی شتابان و پایدار شود که در چنین حالتی اشتغال زایی در بخش روستایی انجام می‌َشود و کار آفرینی باید رونق بخشیده شود.

    وی یادآور شد: تضمین امنیت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی با همکاری معاونت علمی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور ومدیریت برنامه ریزی صورت میگیرد و الزامات ارتقای فضای کسب و کار تهیه شده و تصویب شورای عالی امنیت باید برسد.

    قاسمی افزود: نرخ بیکاری مسئله‌ای کاملا جدی بوده و ما رد بخش اشتغال از سال 91 رشدی نداشتیم.

    وی عنوان کرد: در فوق دیپلم نرخ بیکاری کاهش یافته که این امر تحصیل جوانان در مقطع لیسانس و فوق لیسانس است و افراد تحصیل کرده سطح توقعاش بالا است که مسئولان باید برای چنین افرادی شغل‌های مناسبتری را تعریف کنند.

    وی ادامه داد: نرخ بیکاری تحصیل کرده‌های دانشگاهی 40 درصد است و این به خاطر شرایط رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی است.

    وی ادامه داد: اگر کارخانه ای محصولش را نوآوری نکند باید تعطیل شود و همچنین نبود نوسازی واحدهای تولیدی و توجه نکردن به واحدهای کوچک و وجود موانع کسب وکار و اعطا نکردن مجوز ثبت مالکیت همچنین نبود تطابق رشته دانشگاهی با بازیار کار سبب مشکلاتی در کشور شده است که این امر با حمایت ناکافی الز طرحهای نوآورانه تشدید می‌یابد.

    وی عنوان کرد: نسبت تولید پژوهش به تولید ناخالص چیزی حدود 2 درصد است و ما در کشور 120 هزار تخت بیمارستان کمبود داشته و 115 هزار تخت دیگر دچار فرسودگی است.

    قاسمی بیان کرد: ما به دنبال تجهیز بیمارستانهای کشور به هفت هزار و 500 عدد بوده و این امر می‌تواند کار آفرینی را در کشور ایجاد کند.

    وی با بیان اینکه توانایی ونوآوری و مدیریت مالی از جمله موارد دیگر اشتغال در کشور است گفت: ایجاد اشتغال یاری رساندن به دولت از طریق مالیات و توسعه کارآفرین و رشد اقتصادی افزایش شاخصهای کار آفرینی را به دنبال داشته و ایران در بین 80 کشور رتبه 11 دارا است.

    وی ادامه داد: خوشبختانه در استارآپ‌ها از متوسط دنیا بالاتر بوده و این امر کمک بزرگی به نوآوری کشور می‌کند. هم اکنون توسعه کشور در مقوله کار آفرینی واشتغال 118 است و ما باید با ایجاد ثبات اقتصادی و سرمایه گذاری کلان این رتبه را ارتقا دهیم.

    وی گفت: داشتن برنامه منسجم و ضرورت برگزاری دوره های کار ورزی به دانشگاهین در صنایع کشور سبب افزایش توانایی فرهنگ سازی در زمینه کار آفرینی، جذب تکنولوژی و تلاش در جهت توسعه محصولات نوآوری در کشور می‌شود.
     

    film برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید
    ADSADSads
    درباره : خبر های آموزشی ,خبر های دکتری ,
    برچسب ها :دکتری ,
    بازدید : 53 تاریخ : سه شنبه 04 آبان 1395 نویسنده : هادی بایزیدی | نظرات ()
    آخرین ارسال های انجمن
    ارسال نظر برای این مطلب


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    اطلاعات کاربری
  • عضو شويد
  • نام کاربری :
    رمز عبور :

  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1395
  • 1394
  • 1393
  • 1392
  • X بستن تبلیغات
    ads