برخی رشته‌های علوم انسانی 30 سال است بازنگری نداشته اند

adsads
تبلیغات
ads
  • نظام قدیم
  • راهنمایی
  • سال اول دبیرستان
  • سال دوم دبیرستان
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوم ابتدایی
  • سوم ابتدایی
  • چهارم ابتدایی
  • پنجم ابتدایی
  • ششم ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • پایه ی هفتم
  • پایه ی هشتم
  • پایه ی نهم
  • سوالات دبیرستان
  • سال سوم دبیرستان
  • سال چهارم دبیرستان
  • آزمون های ورودی دبیرستان
  • کتاب، جزوه رشته های دانشگاهی
  • دروس پایه رشته های مهندسی
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی عمران - نقشه
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • کنکور ارشد
  • سوالات کنکور ارشد
  • آزمون های آزمایشی ارشد
  • منابع کنکور ارشد
  • مشاوره کنکور ارشد
  • انتخاب رشته ی ارشد
  • کنکور دکتری
  • ثبت نام و انتخاب رشته
  • سوالات کنکور دکتری
  • کتاب،جزوه و تست دبیرتان و کنکور
  • کتب جامع کنکور
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست
  • زمین شناسی
  • ادبیات و زبان فارسی
  • عربی
  • فلسفه و منطق
  • جامعه شناسی
  • تاریخ
  • جغرافیا
  • روان شناسی
  • دین و زندگی
  • زبان خارجه
  • اقتصاد
  • تاریخ معاصر
  • کتابچه های آلم
  • علوم اجتماعی
  • جزوات رشته ی هنر
  • کنکور سراسری
  • کنکور رشته ی ریاضی
  • کنکور رشته ی تجربی
  • کنکور رشته ی انسانی
  • کنکور رشته ی زبان خارجه
  • کنکور رشته ی هنر
  • انتخاب رشته
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • سوالات آزمون های آلم
  • جزوات جمعبندی
  • بودجه بندی
  • آزمون های آزمایشی سایر موسسات
  • گزینه2
  • قلمچی
  • سنجش
  • گاج
  • پیشرفت تحصیلی
  • سایر...
  • المپیاد
  • کتب المپیادی
  • ریاضی
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست
  • نجوم
  • کامپیوتر
  • ادبیات
  • نانو
  • المپیاد های جهانی
  • مسابقات آمایشگاهی
  • شیمی
  • آزمون علمی
  • شیمی
  • اسلاید های آموزشی
  • اسلاید های شیمی
  • اسلاید های ریاضی
  • اسلاید های زمین
  • اسلاید های زیست
  • اسلاید های دین و زندگی
  • اسلاید های المپیاد نانو
  • اسلاید های فیزیک
  • اسلاید های زبان خارجه
  • تاریخ
  • حل المسائل
  • ریاضیات
  • زیست
  • مشاوره
  • برنامه ریزی کنکور
  • فایل های صوتی
  • مقالات مشاوره ای
  • فیلم های مشاوره ای
  • آموزشگاه آزاد
  • آموزش زبان انگلیسی
  • آموزش عربی
  • آموزش کامپیوتر، گوشی و اینترنت
  • سایر
  • نرم افزار
  • مجلات آموزشی
  • مقالات
  • نقد کنکور
  • خبر های آلم
  • مشاهیر و بزرگان
  • علم و فناوری
  • خواندنی، دانستنی، عکس و...
  • ورزش
  • پزشکی و سلامت
  • روانشناسی و یادگیری
  • معما و سرگرمی
  • ایران و جهان
  • خبر های آموزشی
  • خبر های ابتدایی و متوسطه
  • خبر های دبیرستان و کنکور
  • خبر های کارشناسی
  • خبر های کارشناسی ارشد
  • خبر های دکتری
  • کتابخانه
  • کتابهای شعر و ادبیات
  • علوم
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    فروشگاه اینترنتی درس کالا

    ads

     برخی رشته‌های علوم انسانی 30 سال است بازنگری نداشته اند

    به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نزدیک به 50 درصد از دانشجویان کشور در رشته‌های مربوط به علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.

    وی افزود: مشکل در این حوزه پراکندگی نامناسب و تراکم بیش از حد دانشجو در رشته‌های علوم انسانی است.

    دکتر شریعتی نیاسر ادامه داد: در برخی از رشته‌های علوم انسانی بین 10 تا 30 سال است که هیچگونه بازنگری انجام نشده است.

    معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در رشته‌هایی که وزارت علوم مسئول بازنگری در آن رشته‌ها بوده است، بین 20 تا 90درصد محتوا و سرفصل‌ها مورد بازنگری واقع شده است.

    وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در ماه مبارک رمضان اشاره فرمودند؛ محوریت تحول در علوم انسانی، شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی است.

    دکتر شریعتی نیاسر ادامه داد: البته باید دقت و سرعت در این طرح عظیم مدنظر باشد.

    به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر حداد عادل هم در ادامه گفت: وزارت علوم و شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در کنار یکدیگر باید این موضوع مهم را پیش ببرند.

    وی افزود: کارگروه‌های 15 گانه ذیل شورای تحول و ارتقاء تا کنون بیش از هزار جلسه برگزار کرده‌اند و این حجم کار علمی در کشور بی‌نظیر است.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تا کنون 51 برنامه درسی در مقاطع مختلف در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی تصویب شده و برای اجرا به وزارت علوم ابلاغ شده است.

    دکتر حداد عادل همچنین اعلام کرد: از این پس نماینده سازمان سنجش آموزش کشور به منظور هماهنگی بیشتر بین این سازمان و شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به این شورا دعوت خواهد شد.

    در ادامه جلسه اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن حفظ یکپارچگی در برنامه‌های درسی رشته‌های علوم انسانی در همه دانشگاه‌ها، تأکید بر حفظ شأن علمی اعضای کارگروه‌های 15گانه و همکاری مناسب با وزارت علوم با شورای تحول و تأکید بر گسترش این همکاری بود.

    دستور بعدی جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، انتخاب تعداد دیگری از اعضای کارگروه علوم تربیتی بود، که با رأی مثبت اعضاء دکتر جواد حاتمی، دکتر احمد به‌پژوه، دکتر علی قائمی، دکتر نیلی احمدآبادی به عضویت این کارگروه انتخاب شدند.

    دستور دیگر جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی بررسی برنامه پیشنهادی کارگروه علوم تربیتی بود، که این برنامه توسط رئیس این کارگروه تشریح شد. در این گزارش با اشاره به تشکیل کمیته‌های 10 گانه ذیل این کارگروه ذیل عناوینی مانند تکنولوژی آموزشی، مدیریت آموزشی، برنامه‌ریزی درسی، فلسفه تعلیم و تربیت و... اهم دروس تدوین شده در این کمیته‌ها هم مورد اشاره قرار گرفته است.

    پس از ارائه این گزارش اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن شامل تاریخچه غنی مباحث تربیتی در تاریخ تمدن اسلام، مدنظر قراردادن مطالعات تطبیقی در این رشته توجه به ارتباط زیربنایی مباحث تعلیم و تربیت و سایر شاخه‌های علوم انسانی و طبقه‌بندی زیرشاخه‌های این رشته با توجه به عوامل مختلف مانند تمایل دانشجویان به تحصیل در این شاخه‌ها است.

    پس از بحث اعضا پیرامون مباحث مطرح شده با رأی مثبت اعضای شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی این برنامه از تصویب اعضا گذشت.

    film برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید

    ads
    ads
    ads
    درباره : خبر های آموزشی ,خبر های کارشناسی ,خبر های کارشناسی ارشد ,خبر های دکتری ,
    بازدید : 39 تاریخ : پنجشنبه 14 آبان 1394 نویسنده : هادی بایزیدی | نظرات ()
    ارسال نظر برای این مطلب


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آخرین ارسال های انجمن