70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار می‌شوند

تبلیغات

ads

  • نظام قدیم
  • راهنمایی
  • سال اول دبیرستان
  • سال دوم دبیرستان
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوم ابتدایی
  • سوم ابتدایی
  • چهارم ابتدایی
  • پنجم ابتدایی
  • ششم ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • پایه ی هفتم
  • پایه ی هشتم
  • پایه ی نهم
  • سوالات دبیرستان
  • سال سوم دبیرستان
  • سال چهارم دبیرستان
  • آزمون های ورودی دبیرستان
  • کتاب، جزوه رشته های دانشگاهی
  • دروس پایه رشته های مهندسی
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی عمران - نقشه
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • کنکور ارشد
  • سوالات کنکور ارشد
  • آزمون های آزمایشی ارشد
  • منابع کنکور ارشد
  • مشاوره کنکور ارشد
  • انتخاب رشته ی ارشد
  • کنکور دکتری
  • ثبت نام و انتخاب رشته
  • سوالات کنکور دکتری
  • کتاب،جزوه و تست دبیرتان و کنکور
  • کتب جامع کنکور
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست
  • زمین شناسی
  • ادبیات و زبان فارسی
  • عربی
  • فلسفه و منطق
  • جامعه شناسی
  • تاریخ
  • جغرافیا
  • روان شناسی
  • دین و زندگی
  • زبان خارجه
  • اقتصاد
  • تاریخ معاصر
  • کتابچه های آلم
  • علوم اجتماعی
  • جزوات رشته ی هنر
  • کنکور سراسری
  • کنکور رشته ی ریاضی
  • کنکور رشته ی تجربی
  • کنکور رشته ی انسانی
  • کنکور رشته ی زبان خارجه
  • کنکور رشته ی هنر
  • انتخاب رشته
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • سوالات آزمون های آلم
  • جزوات جمعبندی
  • بودجه بندی
  • آزمون های آزمایشی سایر موسسات
  • گزینه2
  • قلمچی
  • سنجش
  • گاج
  • پیشرفت تحصیلی
  • سایر...
  • المپیاد
  • کتب المپیادی
  • ریاضی
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست
  • نجوم
  • کامپیوتر
  • ادبیات
  • نانو
  • المپیاد های جهانی
  • مسابقات آمایشگاهی
  • شیمی
  • آزمون علمی
  • شیمی
  • اسلاید های آموزشی
  • اسلاید های شیمی
  • اسلاید های ریاضی
  • اسلاید های زمین
  • اسلاید های زیست
  • اسلاید های دین و زندگی
  • اسلاید های المپیاد نانو
  • اسلاید های فیزیک
  • اسلاید های زبان خارجه
  • تاریخ
  • حل المسائل
  • ریاضیات
  • زیست
  • مشاوره
  • برنامه ریزی کنکور
  • فایل های صوتی
  • مقالات مشاوره ای
  • آموزشگاه آزاد
  • آموزش زبان انگلیسی
  • آموزش عربی
  • آموزش کامپیوتر، گوشی و اینترنت
  • سایر
  • نرم افزار
  • مجلات آموزشی
  • مقالات
  • نقد کنکور
  • خبر های آلم
  • مشاهیر و بزرگان
  • علم و فناوری
  • خواندنی، دانستنی، عکس و...
  • ورزش
  • پزشکی و سلامت
  • روانشناسی و یادگیری
  • معما و سرگرمی
  • ایران و جهان
  • خبر های آموزشی
  • خبر های ابتدایی و متوسطه
  • خبر های دبیرستان و کنکور
  • خبر های کارشناسی
  • خبر های کارشناسی ارشد
  • خبر های دکتری
  • کتابخانه
  • کتابهای شعر و ادبیات
  • علوم
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    تبلیغ

    ads

    برای مشاهده تصویر با کیفیت بالاتر، روی آن کلیک کنید.

    در 22 ساعت 80 % ریاضی را میگیم تا 50% بزنید.کل 10 سال اخیرم حل میشه

    جهت برگزاری همایش در شهر خود روی لینک زیر کلیک کنید.

    http://riazi100.ir/classmath

    تبلیغ

    ads

    زیست کنکور

    ads

    تبلیغات

    ads

     70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار می‌شوند

    به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در نشست خبری رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اصحاب رسانه به منظور گرامیداشت پنجمین سالگرد تاسیس این دانشگاه، مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای شامل مجموعه‌ای از مراکز آموزش عالی فنی، حرفه‌ای و مهارتی است که هدف آن تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بخش صنعت، حرفه‌ها و کشاورزی و توجه ویژه به توانایی‌های عملی و مهارتی ، تقاضا محوری و کارآفرینی از برجستگی‌های این دانشگاه است.
     
    وی با اشاره به روند رو به رشد سطح علم در کشور گفت: ما در حال حاضر شاهد روند صعودی رشد علم در کشور هستیم که دانشگاه نیز به تبع آن باید روز به روز مجهزتر شود که ما از این نظر مشکلاتی را داریم.از جمله تجهیزات فنی که اغلب آنها مربوط به 50 سال گذشته، زمان تاسیس اولین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد و ما امیدواریم مسئولین در این راه اقداماتی انجام دهند.

    شفیعی با اشاره به فرهنگ غلط جامعه ادامه داد: ورودی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان هنرستانی هستند که مشکل اساسی فرهنگ از همین موضوع نشات می‌گیرد. باور بر این است دانش‌آموزانی که در هنرستان تحصیل می کنند از لحاظ سطح علمی و نخبه بودن پایین هستند و سواد علمی ناچیزی دارند اما این در اصل اشتباه است بلکه کشور نیازمند افرادی است که در زمینه مهارتی سرآمد باشد. با توجه به آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی تا سال 84 تعداد تکنسینها در کشور رو به رشد بوده است و پس از آن سیر نزولی آن را شاهد بوده‌ایم و این بدان معنی است که در کشور مدرک‌گرایی رواج پیدا کرده است.

    شفیعی در خصوص راهکار رفع این معضل اظهار داشت: دولت باید با در نظر گرفتن حقوق مناسب انگیزه‌ای برای تکنسینها‌ ایجاد کرده و به ارتقاء علمی آنها توجه داشته باشد. دانشگاه های فنی و حرفه‌ای می‌بایست در ارزش افزوده اقتصادی سهیم باشد.
     
    شفیعی افزود: در سال 1390 با مصوبه مجلس شورای اسلامی مراکز فنی و حرفه‌ای با هدف ساماندهی هرچه بهتر و موثرتر آموزش های فنی و حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش جدا شد و فعالیت خود را با نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای در وزارت علوم تحقیقات و فناوری آغاز نمود.
    اما این اقدام به صورت کامل انجام نشد یکی از مواردی که ما را با وزارت علوم وارد مشکل کرد باقی ماندن کادر آموزشی این مراکز بود و اینکه نتوانستیم این کادر آموزش و نیروهای مهارتی را با نام هیئت علمی داشته باشیم.وزارت علوم منطق این موضوع را به علت چاپ نکردن مقاله در ISI می‌داند. کاملا مشخص است که مدرس و دانشجو تکنسین قادر به چاپ مقاله در نمایه ISI نمی‌باشد و این امر نیز تاثیر در ارتقاء علمی نیروهای مهارتی ما ندارد. البته ما در حال تغییر این آئین نامه هستیم و تطبیق کادر آموزشی با هیئت علمی حدود 3 روز گذشته در هیئت امنا تصویب شده است.

    شفیعی بیان کرد: هدف ما تقاضا محور کردن و کارآفرینی است که در همین راستا کارآفرینان زیادی را تربیت کردیم  و 70 درصد نیروهای فارغ‌التحصیل ما جذب بازار شدند. در آینده لازم است برای فناوری‌های جدید نیرو تربیت کنیم و مدرسین را به علم روز تجهیز کنیم.

    وی در پایان خبر داد: 24 آبان ماه پنجمین سالگرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای در هتل المپیک با حضور قطعی سه وزیر و برخی از مقامات عالی رتبه برگزار می‌شود.

    مسعود شفیعی در جمع خبرنگاران در خصوص جذب دانشجویان هنرستان از طریق دانشگاه آزاد و تاثیر آن روی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در گذشته دانش‌آموزان متقاضی سه سال را در هنرستان می‌گذراندند و سپس از طریق مراکز و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای جذب می‌شدند. اما اکنون پذیرش این دانش‌آموزان در دانشگاه آزاد سیستم مراکز فنی و حرفه‌ای را به هم ریخته است. زیرا دانشگاه آزاد اسلامی مهارت محور نیست و به صورت فنی دانشجویان را آموزش نمی‌دهد.

    وی ادامه داد: ما با جلساتی که با کشورهای مختلف جهان از جمله آلمان داشتیم بنا را بر این گذاشتیم با توجه به این توافق اخیر بتوانیم از توانمندی‌های کشورهای خارجی استفاده کنیم.
    از دولت نیز اقداماتی را در جهت بهبود این روند انجام دهند .

    شفیعی توضیح داد: ما برای تطبیق کادر آموزشی با هیئت علمی تغییراتی را صورت دادیم به طوری که دکترای تخصصی مشغول به کار در این دانشگاه به عنوان استادیار فنی،‌ کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای مشغول به کار با عنوان مربی فنی و کارشناسی‌ها به عنوان آموزشیار فنی شناخته می‌شوند پسوند فنی به این معناست که این اعضا تنها در کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استادیار ، مربی و آموزشیار معرفی می‌شوند.

    وی در پایان اشاره کرد: ما در پی افزودن رشته‌هایی از جمله فیزیک هسته‌ای، نانو، هوافضا،‌ آی‌تی، هستیم و جا اندازی سیستم آی‌ سی‌تی،‌ی می‌تواندبه ارتقاء رتبه و سطح علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمک کند. با توسعه رشته آی‌تی می توانیم درآمدزایی بالایی داشته باشیم.
     

    film برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید
    ADSADSads
    درباره : خبر های آموزشی ,
    بازدید : 19 تاریخ : دوشنبه 11 آبان 1394 نویسنده : هادی بایزیدی | نظرات ()
    آخرین ارسال های انجمن
    ارسال نظر برای این مطلب


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    اطلاعات کاربری
  • عضو شويد
  • نام کاربری :
    رمز عبور :

  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1395
  • 1394
  • 1393
  • 1392
  • X بستن تبلیغات
    ads