روش شگفت انگیز برای افزایش قدرت یادگیری بعد از ناهار

ads
ads
ads
تبلیغات
ads
adsads
  • نظام قدیم
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • سوالات دبیرستان
  • دانشگاه
  • کنکور ارشد
  • کنکور دکتری
  • دبیرستان و کنکور
  • کنکور سراسری
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • آزمون آزمایشی موسسات
  • المپیاد
  • مسابقات آمایشگاهی
  • آزمون علمی
  • اسلاید های آموزشی
  • حل المسائل
  • مشاوره
  • آموزشگاه آزاد
  • سایر
  • خبر های آموزشی
  • کتابخانه
  •  روش شگفت انگیز برای افزایش قدرت یادگیری بعد از ناهار

    به گزارش خبرنگار كلينيك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛اکثر افراد در ساعات بعد از شهر به‌ویژه ساعت 3 بعد از ظهر دچار نوعی رکود و کاهش سطح انرژی و تمرکز ذهنی می‌شوند.

    گفتنی است، این کاهش سطح انرژی چنانچه فرد کارمند باشد و یا محصل می‌تواند سبب کاهش بازده و بروز مشکل در محیط کار و درس شود.

    بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان برای رفع مشکل رکود و خستگی عصرگاهی توصیه می‌کنند افراد هنگام مصرف وعده ناهار حتما پس از آن مدتی در فضای باز قدم بزنند تا هوای تازه استشمام کنند. احساس رکود و خستگی به دنبال کاهش سطح قند‌خون در اثر پاسخ به هورمون انسولین بعد از خوردن غذا رخ می‌دهد.

    کارشناسان برای رفع این مشکل عدم مصرف مواد شیرین، پر‌چرب و کربوهیدرات را در وعده ناهار را توصیه می‌کنند.
    پس از مصرف ناهار به دلیل مشغول بودن دستگاه گوارش برای هضم غذا و کاهش سطح جریان خون به مغز و افزایش آن در اطراف معده افراد دچار احساس خستگی، ضعف و سردرگمی می‌شوند.

    کارشناسان مصرف ناهار سبک، عدم مصرف ماکارونی در وعده ناهار، سندویچ‌های پرچرب به لحاظ پروتئینی در سطح بالا را توصیه می‌کنند.

    استراحت حتی به مدت 10 دقیقه و نوشیدن قهوه در ساعات بعد از ظهر می‌تواند منجر به افزایش سطح انرژی بدن شود.

    پیاده‌روی بسیار کوتاه پس از مصرف غذا، علاوه بر افزایش انرژی سبب تقویت ساختار ماهیچه‌های بدن و تنظیم خلق و خو نیز می‌شود.

    کافئین موجود در قهوه نیز سبب افزایش عملکرد فیزیکی،‌ بهبود توان ذهنی و نیز کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و دیابت در افراد می‌شود.

    کارشناسان مصرف میوه و سبزی به‌ویژه سالاد بدون سس همراه با روغن زیتون را در وعده ناهار توصیه اکید می‌کنند زیرا باعث افزایش آب‌رسانی به بدن و افزایش جریان خون می‌شود. علاوه بر کنترل بر روی مواد‌غذایی برنامه‌ریزی و اولویت دادن به انجام کارهای مختلف نیز می‌تواند مانع از افت توان ذهنی افراد هنگام عصر شود.

    توصیه می‌شود کارهای پیچیده که نیاز به درگیری ذهنی فراوان دارند در اوایل صبح انجام شوند و در ساعات میانی روز صرفا کارهای سبک‌تر صورت گیرد تا فرد دچار آشفتگی ذهنی نشود


    تبلیغ
    تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394 نویسنده : آلم |بازدید : 40
    ارسال نظر برای این مطلب

    قابل توجه کاربران عزیز :

    • کلیه فایل های سایت بدون پسورد می باشد، در صورتی که در این رابطه مشکل دارید به بخش راهنمای سایت مراجعه فرمائید
    • فایل های سایت در اکثر موارد با فرمت pdf می باشند که جهت کاهش حجم آنها را در winrar قرار داده ایم. برای دانلود نرم افزار های مذکور به بخش راهنمای سایت مراجعه شود


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    adsadsadsصفر تا صد عربی کنکوراپ دیکشنری زبان خارجه