چشم انداز برنامه‌های آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه

ads
ads
ads
تبلیغات
ads
adsads
  • نظام قدیم
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • سوالات دبیرستان
  • دانشگاه
  • کنکور ارشد
  • کنکور دکتری
  • دبیرستان و کنکور
  • کنکور سراسری
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • آزمون آزمایشی موسسات
  • المپیاد
  • مسابقات آمایشگاهی
  • آزمون علمی
  • اسلاید های آموزشی
  • حل المسائل
  • مشاوره
  • آموزشگاه آزاد
  • سایر
  • خبر های آموزشی
  • کتابخانه
  •  چشم انداز برنامه‌های آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه

    به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،  زاهدی رئیس کمیسیون مجلس، پیشرفت و توسعه کشور را در گرو آموزش و پرورش دانست به همین جهت همکاری و تعامل نزدیک با آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد.

    وی افزود: درحال پیگیری مسائل هستیم تا فرآیند اجرایی شدن سند تحول بنیادین به خوبی انجام شود.

    وی اشاره داشت: با توجه به تغییر نظامی که در حال  انجام است، چنانچه در اجرا شدن کلاس ششم تعجیل صورت نمی‌‌گیرد، مشکلات کمتری در این خصوص ایجاد می‌شود .  

    زاهدی به اهمیت ویژه آموزش و پرورش اشاره کرد و دغدغه‌ها و نگاه به چشم‌انداز این نهاد را بررسی کرد.

    چشم انداز برنامه‌های آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه

    رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به دنبال هماهنگی میان مجلس و آموزش و پرورش هستیم تا برنامه ششم توسعه و اجرایی شدن سند تحول به کمک اسناد بالا دستی لحاظ شود.

    وی از رئیس برگزاری اجلاس روسای آموزش وپرورش خواستار اختصاص یکی از کارگروه‌های تخصصی برای توجه به برنامه ششم توسعه کرد.

    زاهدی رویکردهای مورد توجه را به این ترتیب شرح داد:

    توسعه عدالت اجتماعی و تربیتی، استقرار نظام ملی تربیت معلم ، استقرار نظام صلاحیت معلمان، اجرای برنامه درسی ملی و برنامه ریزی آموزشی ، تنوع بخشی به منابع مالی و جلب مشارکت مردمی ، نگاه خاص به منابع دولتی و تخصیص درصدی خالص از Gdp ، استانداردسازی بستر و فضای آموزشی ، برقراری ارتباط سازمان‌یافته ملی، ایجاد نظام جامع هدایت تحصیلی، ارتقای جایگاه مشاوره و سلامت روان دانش‌آموزان ، ارتقای جایگاه مهد کودک و پیش‌دبستانی ، مشارکت نخبگان ، افزایش سهم فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در برنامه ششم ،‌افزایش سهم اعتبارات غیر پرسنلی و پرسنلی ، توجه ویژه به موضوع رتبه بندی معلمان به این موضوع اشاره داشت، نظام رتبه بندی معلمان منزلت اجتماعی معلم را به خوبی پوشش نداده است و باید ملاک ها و شاخصهایی متناسب با شان معلم وضع کنیم.

    وی در پایان توجه ویژه به تحکیم خانواده و ارائه الگوهای ایران اسلامی در کتب درسی مورد توجه قرار داد و بستر سازی برای سند تحول را  بسیار مهم تلقی کرد.


    تبلیغ
    تاریخ : دوشنبه 12 مرداد 1394 نویسنده : آلم |بازدید : 95
    ارسال نظر برای این مطلب

    قابل توجه کاربران عزیز :

    • کلیه فایل های سایت بدون پسورد می باشد، در صورتی که در این رابطه مشکل دارید به بخش راهنمای سایت مراجعه فرمائید
    • فایل های سایت در اکثر موارد با فرمت pdf می باشند که جهت کاهش حجم آنها را در winrar قرار داده ایم. برای دانلود نرم افزار های مذکور به بخش راهنمای سایت مراجعه شود


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    adsadsadsصفر تا صد عربی کنکوراپ دیکشنری زبان خارجه