چگونه با حرکات کششی کمردرد را تسکین دهیم؟

ads
ads
ads
تبلیغات
ads
adsads
  • نظام قدیم
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • سوالات دبیرستان
  • دانشگاه
  • کنکور ارشد
  • کنکور دکتری
  • دبیرستان و کنکور
  • کنکور سراسری
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • آزمون آزمایشی موسسات
  • المپیاد
  • مسابقات آمایشگاهی
  • آزمون علمی
  • اسلاید های آموزشی
  • حل المسائل
  • مشاوره
  • آموزشگاه آزاد
  • سایر
  • خبر های آموزشی
  • کتابخانه
  •  چگونه با حرکات کششی کمردرد را تسکین دهیم؟

    به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیشتر کمردردها به خاطر گرفتگی عضلات یا رگ‌به‌رگ شدن رباط‌ها است و می‌تواند طی شش هفته زیر نظر پزشک بهبود یابد. بعضی اوقات نیز، کمردرد به خاطر نشستن یا ایستادن طولانی در یک حالت بروز می‌کند و یک کشش خوب می‌تواند درد را کمتر کند. اگر مطمئن هستید که کمردرد شما ناشی از بیماری یا آسیب دیدگی نیست، این کشش‌ها را انجام دهید.

    دست‌ها را مقابل خود در حالی که آرنج‌ها خم شده و یک دست روی ساعد دست دیگر قرار گرفته به حالت ضربدری نگه دارید. صاف بایستید، حالت بدن‌تان را خوب نگه دارید و پاها مساوی با عرض شانه باشند؛ سپس بدن خود را در یک جهت بچرخانید، ۳ ثانیه مکث کرده و بعد در جهت دیگر بچرخانید. حین چرخش، شانه‌ها رو به عقب، دست‌ها که خم کرده‌اید رو به رو، و پاها به هیچ وجه خم نشوند.

    • حالت بدن را حفظ کرده و یک دست را روی ران و دست دیگر را به طرفین دراز کرده و آرنج را به بالا خم کنید. دستی که دراز کرده‌اید را به بالای سر بیاورید تا جایی که به گوش سمت مخالف برسد. می‌توانید کشش را در دست‌ها و قفسه سینه حس کنید.

    • با یک دست از صندلی گرفته و با دست دیگر مچ پا یا دمپای شلوار را بگیرید. مچ پا را بالا ببرید، طوری که زانو خم شود و پاشنه پا به باسن برسد. شاید نیاز به تمرین بیشتری داشته باشید تا بتوانید پاشنه را به باسن برسانید. این کشش خوبی برای قسمت ران و پایین کمر است.

    • بر روی شکم خوابیده و دست‌های خود را به عرض شانه روی زمین بگذارید و بعد خود را روی آرنج ها بلند کنید. ۱۰ ثانیه یا بیشتر در همین حالت بمانید تا قسمت پایین کمر کشیده شود. حین کشش، پایین تنه را شل نگه داشته و ران‌ها را به زمین فشار دهید. به آرامی بالا تنه را پایین بیاورید. این کشش را چندین بار تکرار کنید.

    • به پشت خوابیده، زانوها را خم کرده و کف پا را روی زمین بگذارید. ماهیچه‌های شکم را منقبض کرده و به آرامی پایین کمر را به زمین فشار دهید. ۱۰ ثانیه نگه داشته و بعد رها کنید. برای راحتی می‌توانید یک حوله را رول کرده و زیر کمر قرار دهید.

    • به همان حالت قبلی روی زمین بمانید. به آرامی زانوها را از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید. حین حرکت، ران‌ها به زمین خورده و کمر می‌پیچد. با حرکات کوچک آغاز کنید تا رفته‌رفته ببینید چقدر می‌توانید کمر را بپیچانید.

    • به پشت خوابیده، زانوها خم و کف پا روی زمین. پایین کمر و عضلات عقب ران را کشش دهید. به این صورت که این بار پاها را به باسن نزدیک‌تر کنید، زانوی خود را گرفته و به طرف سینه بکشید و کف پای دیگر را روی زمین نگه دارید. بعد زانوی دیگر را به همین شکل به طرف سینه بیاورید و هر دو زانو را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. سپس پاها را به حالت اول برگردانده و استراحت کنید.

    نکته‌های مهم

    • هر کشش را به مدت ۱۰ تا ۳۰ ثانیه انجام دهید. حرکات را چندین بار در روز تکرار کنید.

    • هنگام کشش، نفس خود را حبس نکنید. همه‌ی حرکات باید به آرامی و حتماً به همراه تنفس انجام شوند.

    • مجدداً توصیه می‌شود که در صورتی که دچار کمردرد هستید، این حرکات را حتماً پس از مشاوره با پزشک انجام دهید.

    • اگر کمردردتان تازه است یا نمی‌دانید از کدام قسمت است و درد شدیدی دارد، مساله را با پزشک در جریان بگذارید. اگر دردتان بدتر شد، حرکات کششی را ادامه ندهید.

     


    تبلیغ
    کلیدواژه ها :

    کمر درد

    ,

    حرکات کشش

    ,

    ورزش

    ,
    تاریخ : یکشنبه 04 مرداد 1394 نویسنده : آلم |بازدید : 43
    ارسال نظر برای این مطلب

    قابل توجه کاربران عزیز :

    • کلیه فایل های سایت بدون پسورد می باشد، در صورتی که در این رابطه مشکل دارید به بخش راهنمای سایت مراجعه فرمائید
    • فایل های سایت در اکثر موارد با فرمت pdf می باشند که جهت کاهش حجم آنها را در winrar قرار داده ایم. برای دانلود نرم افزار های مذکور به بخش راهنمای سایت مراجعه شود


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    adsadsadsصفر تا صد عربی کنکوراپ دیکشنری زبان خارجه