چگونه با حرکات کششی کمردرد را تسکین دهیم؟

تبلیغات

ads

  • نظام قدیم
  • راهنمایی
  • سال اول دبیرستان
  • سال دوم دبیرستان
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوم ابتدایی
  • سوم ابتدایی
  • چهارم ابتدایی
  • پنجم ابتدایی
  • ششم ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • پایه ی هفتم
  • پایه ی هشتم
  • پایه ی نهم
  • سوالات دبیرستان
  • سال سوم دبیرستان
  • سال چهارم دبیرستان
  • آزمون های ورودی دبیرستان
  • کتاب، جزوه رشته های دانشگاهی
  • دروس پایه رشته های مهندسی
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی عمران - نقشه
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • کنکور ارشد
  • سوالات کنکور ارشد
  • آزمون های آزمایشی ارشد
  • منابع کنکور ارشد
  • مشاوره کنکور ارشد
  • انتخاب رشته ی ارشد
  • کنکور دکتری
  • ثبت نام و انتخاب رشته
  • سوالات کنکور دکتری
  • کتاب،جزوه و تست دبیرتان و کنکور
  • کتب جامع کنکور
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست
  • زمین شناسی
  • ادبیات و زبان فارسی
  • عربی
  • فلسفه و منطق
  • جامعه شناسی
  • تاریخ
  • جغرافیا
  • روان شناسی
  • دین و زندگی
  • زبان خارجه
  • اقتصاد
  • تاریخ معاصر
  • کتابچه های آلم
  • علوم اجتماعی
  • جزوات رشته ی هنر
  • کنکور سراسری
  • کنکور رشته ی ریاضی
  • کنکور رشته ی تجربی
  • کنکور رشته ی انسانی
  • کنکور رشته ی زبان خارجه
  • کنکور رشته ی هنر
  • انتخاب رشته
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • سوالات آزمون های آلم
  • جزوات جمعبندی
  • بودجه بندی
  • آزمون های آزمایشی سایر موسسات
  • گزینه2
  • قلمچی
  • سنجش
  • گاج
  • پیشرفت تحصیلی
  • سایر...
  • المپیاد
  • کتب المپیادی
  • ریاضی
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست
  • نجوم
  • کامپیوتر
  • ادبیات
  • نانو
  • المپیاد های جهانی
  • مسابقات آمایشگاهی
  • شیمی
  • آزمون علمی
  • شیمی
  • اسلاید های آموزشی
  • اسلاید های شیمی
  • اسلاید های ریاضی
  • اسلاید های زمین
  • اسلاید های زیست
  • اسلاید های دین و زندگی
  • اسلاید های المپیاد نانو
  • اسلاید های فیزیک
  • اسلاید های زبان خارجه
  • تاریخ
  • حل المسائل
  • ریاضیات
  • زیست
  • مشاوره
  • برنامه ریزی کنکور
  • فایل های صوتی
  • مقالات مشاوره ای
  • آموزشگاه آزاد
  • آموزش زبان انگلیسی
  • آموزش عربی
  • آموزش کامپیوتر، گوشی و اینترنت
  • سایر
  • نرم افزار
  • مجلات آموزشی
  • مقالات
  • نقد کنکور
  • خبر های آلم
  • مشاهیر و بزرگان
  • علم و فناوری
  • خواندنی، دانستنی، عکس و...
  • ورزش
  • پزشکی و سلامت
  • روانشناسی و یادگیری
  • معما و سرگرمی
  • ایران و جهان
  • خبر های آموزشی
  • خبر های ابتدایی و متوسطه
  • خبر های دبیرستان و کنکور
  • خبر های کارشناسی
  • خبر های کارشناسی ارشد
  • خبر های دکتری
  • کتابخانه
  • کتابهای شعر و ادبیات
  • علوم
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    تبلیغ

    ads

    برای مشاهده تصویر با کیفیت بالاتر، روی آن کلیک کنید.

    در 22 ساعت 80 % ریاضی را میگیم تا 50% بزنید.کل 10 سال اخیرم حل میشه

    جهت برگزاری همایش در شهر خود روی لینک زیر کلیک کنید.

    http://riazi100.ir/classmath

    تبلیغ

    ads

    زیست کنکور

    ads

    تبلیغات

    ads

     چگونه با حرکات کششی کمردرد را تسکین دهیم؟

    به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیشتر کمردردها به خاطر گرفتگی عضلات یا رگ‌به‌رگ شدن رباط‌ها است و می‌تواند طی شش هفته زیر نظر پزشک بهبود یابد. بعضی اوقات نیز، کمردرد به خاطر نشستن یا ایستادن طولانی در یک حالت بروز می‌کند و یک کشش خوب می‌تواند درد را کمتر کند. اگر مطمئن هستید که کمردرد شما ناشی از بیماری یا آسیب دیدگی نیست، این کشش‌ها را انجام دهید.

    دست‌ها را مقابل خود در حالی که آرنج‌ها خم شده و یک دست روی ساعد دست دیگر قرار گرفته به حالت ضربدری نگه دارید. صاف بایستید، حالت بدن‌تان را خوب نگه دارید و پاها مساوی با عرض شانه باشند؛ سپس بدن خود را در یک جهت بچرخانید، ۳ ثانیه مکث کرده و بعد در جهت دیگر بچرخانید. حین چرخش، شانه‌ها رو به عقب، دست‌ها که خم کرده‌اید رو به رو، و پاها به هیچ وجه خم نشوند.

    • حالت بدن را حفظ کرده و یک دست را روی ران و دست دیگر را به طرفین دراز کرده و آرنج را به بالا خم کنید. دستی که دراز کرده‌اید را به بالای سر بیاورید تا جایی که به گوش سمت مخالف برسد. می‌توانید کشش را در دست‌ها و قفسه سینه حس کنید.

    • با یک دست از صندلی گرفته و با دست دیگر مچ پا یا دمپای شلوار را بگیرید. مچ پا را بالا ببرید، طوری که زانو خم شود و پاشنه پا به باسن برسد. شاید نیاز به تمرین بیشتری داشته باشید تا بتوانید پاشنه را به باسن برسانید. این کشش خوبی برای قسمت ران و پایین کمر است.

    • بر روی شکم خوابیده و دست‌های خود را به عرض شانه روی زمین بگذارید و بعد خود را روی آرنج ها بلند کنید. ۱۰ ثانیه یا بیشتر در همین حالت بمانید تا قسمت پایین کمر کشیده شود. حین کشش، پایین تنه را شل نگه داشته و ران‌ها را به زمین فشار دهید. به آرامی بالا تنه را پایین بیاورید. این کشش را چندین بار تکرار کنید.

    • به پشت خوابیده، زانوها را خم کرده و کف پا را روی زمین بگذارید. ماهیچه‌های شکم را منقبض کرده و به آرامی پایین کمر را به زمین فشار دهید. ۱۰ ثانیه نگه داشته و بعد رها کنید. برای راحتی می‌توانید یک حوله را رول کرده و زیر کمر قرار دهید.

    • به همان حالت قبلی روی زمین بمانید. به آرامی زانوها را از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید. حین حرکت، ران‌ها به زمین خورده و کمر می‌پیچد. با حرکات کوچک آغاز کنید تا رفته‌رفته ببینید چقدر می‌توانید کمر را بپیچانید.

    • به پشت خوابیده، زانوها خم و کف پا روی زمین. پایین کمر و عضلات عقب ران را کشش دهید. به این صورت که این بار پاها را به باسن نزدیک‌تر کنید، زانوی خود را گرفته و به طرف سینه بکشید و کف پای دیگر را روی زمین نگه دارید. بعد زانوی دیگر را به همین شکل به طرف سینه بیاورید و هر دو زانو را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. سپس پاها را به حالت اول برگردانده و استراحت کنید.

    نکته‌های مهم

    • هر کشش را به مدت ۱۰ تا ۳۰ ثانیه انجام دهید. حرکات را چندین بار در روز تکرار کنید.

    • هنگام کشش، نفس خود را حبس نکنید. همه‌ی حرکات باید به آرامی و حتماً به همراه تنفس انجام شوند.

    • مجدداً توصیه می‌شود که در صورتی که دچار کمردرد هستید، این حرکات را حتماً پس از مشاوره با پزشک انجام دهید.

    • اگر کمردردتان تازه است یا نمی‌دانید از کدام قسمت است و درد شدیدی دارد، مساله را با پزشک در جریان بگذارید. اگر دردتان بدتر شد، حرکات کششی را ادامه ندهید.

     

    film برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید
    ADSADSads
    درباره : سایر ,پزشکی و سلامت ,
    برچسب ها :کمر درد ,حرکات کشش ,ورزش ,
    بازدید : 27 تاریخ : یکشنبه 04 مرداد 1394 نویسنده : هادی بایزیدی | نظرات ()
    آخرین ارسال های انجمن
    ارسال نظر برای این مطلب


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    اطلاعات کاربری
  • عضو شويد
  • نام کاربری :
    رمز عبور :

  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1395
  • 1394
  • 1393
  • 1392
  • X بستن تبلیغات
    ads