راهکارهایی برای کنترل اشتها پس از ورزش کردن

ads
ads
ads
تبلیغات
ads
adsads
  • نظام قدیم
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • سوالات دبیرستان
  • دانشگاه
  • کنکور ارشد
  • کنکور دکتری
  • دبیرستان و کنکور
  • کنکور سراسری
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • آزمون آزمایشی موسسات
  • المپیاد
  • مسابقات آمایشگاهی
  • آزمون علمی
  • اسلاید های آموزشی
  • حل المسائل
  • مشاوره
  • آموزشگاه آزاد
  • سایر
  • خبر های آموزشی
  • کتابخانه
  •  راهکارهایی برای کنترل اشتها پس از ورزش کردن

    به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران؛ اگرشما نیز از آن دست افرادی هستید که پس از انجام تمرینات ورزشی به‌شدت گرسنه شده و پر‌خوری می‌کنید لازم است به راهکار‌های پیشنهادی در این خبر توجه کرده و آنها را دنبال کنید.

    درست پیش از وعده‌های غذایی ورزش کنید

    به گفته پزشکان بهتر است افراد برای جلوگیری از پر‌خوری‌های پس از تمرینات ورزشی انجام این فعالیت‌ها را پیش از وعده‌های اصلی غذایی انجام دهند.به این شکل شما می‌توانید بدون مصرف تنقلات به‌راحتی سوخت‌گیری انجام دهید.صبح‌ها نیز می‌توانید روز خود را با یک وعده کوچک آغاز کرده و پس از انجام تمرینات ورزشی صبحانه مفصلی بخورید.

    ورزش را به صورت تفریحی انجام دهید

    بر اساس مطالعات دانشگاه ؟ انجام تمرینات ورزشی سخت و طاقت‌فرسا بپرهیزید تا به این طریق لذت بیشتری برده و کمتر میل به غذا‌خوردن پیدا می‌کنید. آزمایشها نشان می‌دهد که ورزشکاران نسبت به سایر افرادی که تفننی به ورزش می‌پردازند 124 درصد بیشتر کالری مصرف می‌کنند.

    شیر بنوشید

    لبنیات کم‌چرب یکی از مواد‌غذایی فوق‌العاده حاوی پروتئین می‌باشد که شما را تا وعده‌های بعدی غذا سیر نگه می‌دارد. مطالعات نشان می‌دهد مه سوخت‌گیری با شیر شکلات کم‌چرب به طور خاص به بهبود عملکرد ورزشی کمک کرده و نسبت به نوشیدنی‌های سنتی بسیار اثر‌گذارتر می‌باشد.

    در طول روز از خوراکی‌های مختصر استفاده کنید

    شاید کمی متضاد به نظر برسد اما مصرف تعداد دفعات بیشتر خوراکی‌ها باعث می‌شود که کالری کمتری جذب بدنتان شود. افزودن 2 تا 3 میان وعده‌های سالم در طول روز کمک می‌کند تا گرسنگی میان وعده‌های غذایی تنظیم شده، انرژی افزایش یافته و سوخت و ساز بدن متعادل گردد.

    آب زیاد بنوشید

    جایگزین مایعات از بین رفته بدن در طول تمرینات باید در اولویت قرار بگیرد.داشتن مقداری آب در شکم باعث می‌شود تا اشتها کاهش یابد.

     


    تبلیغ
    کلیدواژه ها :

    ورزش

    ,

    وعده‌های غذایی

    ,
    تاریخ : دوشنبه 29 تير 1394 نویسنده : آلم |بازدید : 51
    ارسال نظر برای این مطلب

    قابل توجه کاربران عزیز :

    • کلیه فایل های سایت بدون پسورد می باشد، در صورتی که در این رابطه مشکل دارید به بخش راهنمای سایت مراجعه فرمائید
    • فایل های سایت در اکثر موارد با فرمت pdf می باشند که جهت کاهش حجم آنها را در winrar قرار داده ایم. برای دانلود نرم افزار های مذکور به بخش راهنمای سایت مراجعه شود


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    adsadsadsصفر تا صد عربی کنکوراپ دیکشنری زبان خارجه