با این خوراکی‌ها به جنگ خستگی بروید!

ads
ads
ads
تبلیغات
ads
adsads
  • نظام قدیم
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • سوالات دبیرستان
  • دانشگاه
  • کنکور ارشد
  • کنکور دکتری
  • دبیرستان و کنکور
  • کنکور سراسری
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • آزمون آزمایشی موسسات
  • المپیاد
  • مسابقات آمایشگاهی
  • آزمون علمی
  • اسلاید های آموزشی
  • حل المسائل
  • مشاوره
  • آموزشگاه آزاد
  • سایر
  • خبر های آموزشی
  • کتابخانه
  •  با این خوراکی‌ها به جنگ خستگی بروید!

    سرماخوردگی، آنفولانزا، کم‌خوابی، استرس و کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، مهم‌ترین علل بروز خستگی است که باید بهداشت زندگی صحیح را رعایت کرد تا دوران خستگی کوتاه شود.

    برای رفع خستگی، در ابتدا باید به خواب کافی و مطلوب توجه نمود. بهتر است در ساعات منظم به رختخواب بروید و مدت زمان منظمی نیز بخوابید. برای اینکه به خواب رفتن راحت‌تر باشد، باید نظمی را رعایت کرد.

     

    فعالیت ورزشی داشته باشید!

    در زمان خستگی، حتماً ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. بر خلاف تصور، ورزش خستگی را تشدید نمی‌کند، بلکه برای رفع آن مفید است. در واقع ورزش بهترین تنظیم‌کننده خواب، خلق‌وخو و اشتهاست، زیرا با تحریک اشتها در زمان غذا خوردن، مانع از پرخوری و ریزه‌خواری می‌شود.

    حداقل در یکی از وعده‌های غذای روزانه، گوشت، ماهی، مرغ یا تخم‌مرغ را بگنجانید.

     

    مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات

    نارنگی، گریپ‌فروت، آب پرتقال همراه با صبحانه، کیوی، آناناس و... بهترین میوه‌ها برای احساس نشاط و شادابی هستند که باید حداقل دو و ترجیحاً سه میوه در روز میل شود. سبزیجات نیز باید به شکل پخته یا خام و همراه با غذایی حاوی سبزیجات پخته در هر وعده غذایی مصرف گردد. میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند نیاز بدن به ویتامین C و اسیدفولیک را تأمین کنند که این عناصر به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می‌کنند.

     

    گوشت، ماهی و تخم‌مرغ

    حداقل در یکی از وعده‌های غذای روزانه، گوشت، ماهی، مرغ یا تخم‌مرغ را بگنجانید.

     

    کاهش مصرف مواد محرک

    نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه، چای و نوشابه‌های گازدار را در زمان خستگی محدود کنید.

     

    منیزیم

    برای مقابله با استرس، یعنی مهم‌ترین عامل بروز خستگی، از منیزیم در برنامه غذایی کمک بگیرید. برنامه غذایی متعادل به طور کلی می‌تواند نیازهای بدن را تأمین کند، با این حال مصرف خوراکی‌های سرشار از منیزیم، بسیار موثر خواهد بود. اسفناج، غلات کامل، آرد گندم سیاه، میوه‌های روغنی مانند گردو، فندق و بادام، حبوبات، شکلات تیره و برخی آب معدنی‌ها، بهترین منابع غذایی منیزیم هستند.


    تبلیغ
    تاریخ : یکشنبه 28 دي 1393 نویسنده : آلم |بازدید : 167
    ارسال نظر برای این مطلب

    قابل توجه کاربران عزیز :

    • کلیه فایل های سایت بدون پسورد می باشد، در صورتی که در این رابطه مشکل دارید به بخش راهنمای سایت مراجعه فرمائید
    • فایل های سایت در اکثر موارد با فرمت pdf می باشند که جهت کاهش حجم آنها را در winrar قرار داده ایم. برای دانلود نرم افزار های مذکور به بخش راهنمای سایت مراجعه شود


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    adsadsadsصفر تا صد عربی کنکوراپ دیکشنری زبان خارجه