چگونه مانع پیری زودرس خود شویم؟

ads
ads
ads
تبلیغات
ads
adsads
  • نظام قدیم
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • سوالات دبیرستان
  • دانشگاه
  • کنکور ارشد
  • کنکور دکتری
  • دبیرستان و کنکور
  • کنکور سراسری
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • آزمون آزمایشی موسسات
  • المپیاد
  • مسابقات آمایشگاهی
  • آزمون علمی
  • اسلاید های آموزشی
  • حل المسائل
  • مشاوره
  • آموزشگاه آزاد
  • سایر
  • خبر های آموزشی
  • کتابخانه
  • به گزارش تسنیم،  اکبر خزایی در خصوص مبارزه با پیری زودرس به وسیله بدنسازی, تغذیه و خواب کافی اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت ورزش بدنسازی یک آنتی ایجین یا همان ضد پیری قوی است, از هر نظر که به فواید این ورزش می‌پردازیم می‌بینیم ده‌ها فایده و خواص ضد پیری دارد که چند نمونه آنرا بطور خلاصه در این گفت‌وگو تشریح می‌کنیم.

    این مربی بین المللی بدنسازی افزود: با انجام تمرینات بدنسازی دانسیته یا تراکم استخوان نه تنها پایین نمی‌آید بلکه این تراکم بالاتر هم می‌رود، در نتیجه با مشکل پوکی و نرمی استخوان روبرو نخواهیم شد, لازم به ذکر است سن پوکی یا نرمی استخوان بسیار پایین آمده است, از سوی دیگر جالب است بدانید اینکه ما راه می‌رویم یا هر نوع حرکتی انجام می‌دهیم به‌واسطه عضلات ما است که مجری پیام‌های نخاع و مغز است که اگر سلول‌های عضلانی تجزیه و پیر شوند دیگر قادر به انجام سریع دستورات مغز نخواهند بود.

    خزایی ادامه داد: به افراد سالخورده دقت کنید هر حرکتی که می‌خواهند انجام دهند به آرامی باید آنرا انجام دهند, با انجام تمرینات بدنسازی؛ ما سلول‌های جدید و جوان عضلانی می‌سازیم, همچنین با ورزش بدنسازی مستمر سطح ترشح هورمون‌های تستوسترون و هورمون GH بدن به‌طور طبیعی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد که هورمون تستوسترون به رشد عضلات, روابط جنسی, کاهش قند خون, اعتماد به نفس, افزایش قدرت و استقامت در ورزش و کارهای روزمره و...کمک شایانی می‌کند.

    وی تصریح کرد: هورمون GH هورمون جوانی هم نامیده می‌شود که با افزایش سن پس از‌ دوران جوانی سطح این هورمون هر ساله نسبت به سال قبل بدن کاهش می‌یابد که این کاهش باعث پیری زودرس می‌شود ولی می‌توان با انجام تمرینات مستمر بدنسازی سطح این هورمون را به‌طور طبیعی در بدن افزایش می‌دهیم, از سوی دیگر با افزایش حجم توده عضلانی قند سوزی در بدن افزایش می‌یابد، به‌واسطه اینکه خود‌ بافت‌های عضلانی از قند تغذیه می‌کنند که برای افراد دیابتی بسیار موثر است و می‌تواند حتی باعث قطع قرص‌های کاهنده قند در دیابت غیروابسته به انسولین و کاهش در مصرف چشمگیر در دیابت وابسته به انسولین شود و صدها فواید دیگر که می‌توان با آن کتاب نوشت.

    این نویسنده مطالب علمی در خصوص نقش تغذیه در جلوگیری از پیری زودرس عنوان کرد: در هر وعده که ما غذا استفاده نکنیم میلیون‌ها سلول اکسید می‌شوند، شما پس از اینکه ۲ وعده غذایی استفاده نکردید جلوی آینه بایستید تغییرات آنرا در چهره خود می‌بینید, پس در طی روز از دسته‌های گوناگون غذایی مثل پروئین‌ها, کربوهیدرات‌ها, میوه و سبزیجات و آب فراوان مصرف کنید تا علاوه بر جلوگیری از اکسید شدن سلول‌های بدن, سلول‌های جوان بسازید.

    خزایی خاطرنشان کرد: در زمان استراحت تمام سلول‌هایی که در ورزش و طی روز در برابر رادیکال‌های آزاد قرار دارند ریکاوری می‌شوند و از سوی دیگر خواب کافی به بدن انسان آرامش می‌دهد که این آرامش به بالانس هورمون کورتیزول کمک چشمگیری می‌کند,در زمان عصبانیت و ورزش‌های طولانی سطح این هورمون در بدن بالا می‌رود و با بالا رفتن آن سلول‌های عضلانی و سایر سلول‌های بدن تخریب و تجزیه می‌شوند.


    تبلیغ
    کلیدواژه ها :

    ورزش

    ,

    مو

    ,

    سفیدی مو

    ,
    تاریخ : یکشنبه 28 دي 1393 نویسنده : آلم |بازدید : 139
    ارسال نظر برای این مطلب

    قابل توجه کاربران عزیز :

    • کلیه فایل های سایت بدون پسورد می باشد، در صورتی که در این رابطه مشکل دارید به بخش راهنمای سایت مراجعه فرمائید
    • فایل های سایت در اکثر موارد با فرمت pdf می باشند که جهت کاهش حجم آنها را در winrar قرار داده ایم. برای دانلود نرم افزار های مذکور به بخش راهنمای سایت مراجعه شود


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    adsadsadsصفر تا صد عربی کنکوراپ دیکشنری زبان خارجه