رشته‌های دانشگاهی اولویت‌دار 1404 برای دانش‌آموزان کدام است؟

ads
ads
ads
تبلیغات
ads
adsads
  • نظام قدیم
  • دوره آموزش ابتدایی
  • دوره اول متوسطه جدید
  • سوالات دبیرستان
  • دانشگاه
  • کنکور ارشد
  • کنکور دکتری
  • دبیرستان و کنکور
  • کنکور سراسری
  • آزمون های آزمایشی آلم
  • آزمون آزمایشی موسسات
  • المپیاد
  • مسابقات آمایشگاهی
  • آزمون علمی
  • اسلاید های آموزشی
  • حل المسائل
  • مشاوره
  • آموزشگاه آزاد
  • سایر
  • خبر های آموزشی
  • کتابخانه
  • سید محسن حسینی ارسنجانی، مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص انتخاب رشته تحصیلی و آینده شغلی دانش‌آموزان اظهار داشت: رشته‌های تحصیلی که در حال حاضر توسط دانش‌آموزان دنبال می‌شود نسبت به شرایط فعلی بازار کار یا تا 4 سال آینده در نظر گرفته می‌شود در حالی‌که در رشته‌های دانشگاهی باید به گروه رشته‌های «الف و ب» توجه کنیم؛ یعنی رشته‌هایی که خانواده‌ها متأسفانه کمتر به آن توجه می‌کنند.

    وی رشته‌های اولویت‌دار گروه «الف» را فناوری هوافضا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری هسته‌ای، فناوری نانومیکرو، فناوری نفت و گاز، فناوری زیستی، فناوری زیست محیطی و فناوری نرم و فرهنگی برشمرد و گفت: اولویت سال 1404 این رشته‌هاست و به چهار گروه تحصیلی دوره متوسطه مربوط می‌شود؛ از زمانی که بحث انرژی هسته‌ای در کشور مطرح شده است نیز مورد توجه قرار گرفته است و رتبه علمی کشور بر اساس این رشته‌ها تعیین می‌شود.

    حسینی ارسنجانی با اشاره به رشته‌های اولویت‌دار گروه «ب» افزود: لیزر، فتونتیک، زیست حس‌گرها،‌ زیست حس‌گرهای شیمیایی، مگاترونیک، اتوماسیون و رباتیک،نیم رسانه‌ها، کشتی‌سازی، ‌مواد نو ترکیب، پلیمرها، اکتشاف و استخراج مواد،‌ پیش‌بینی و مقابله با زلزله، مقابله با سیل و پدافند غیرعامل از جمله این رشته‌هاست.

    مشاور معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی تحصیل می‌کنند، می‌توانند رشته علوم انسانی را هم انتخاب کنند؛ اما دانش‌آموز رشته انسانی نمی‌تواند در رشته‌های ریاضی فیزیک و تجربی تحصیل کند.

    *47 درصد دانش‌آموزان در رشته تجربی تحصیل می‌کنند

    حسینی ارسنجانی افزود: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم 47 درصد از دانش‌آموزان در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کنند و جامعه باید در این خصوص ظرفیت آینده را در نظر بگیرد و باید بر اساس استعداد، علاقه فرد و توزیع رشته‌ای در کشور، دانش‌آموزان هدایت شوند و در بحث هدایت تحصیلی نیز دو کار باید انجام شود که یکی شناخت استعدادها و دیگری هدایت استعدادها توسط آموزش و پرورش است.

     


    تبلیغ
    تاریخ : پنجشنبه 26 تير 1393 نویسنده : آلم |بازدید : 291
    ارسال نظر برای این مطلب

    قابل توجه کاربران عزیز :

    • کلیه فایل های سایت بدون پسورد می باشد، در صورتی که در این رابطه مشکل دارید به بخش راهنمای سایت مراجعه فرمائید
    • فایل های سایت در اکثر موارد با فرمت pdf می باشند که جهت کاهش حجم آنها را در winrar قرار داده ایم. برای دانلود نرم افزار های مذکور به بخش راهنمای سایت مراجعه شود


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
    adsadsadsصفر تا صد عربی کنکوراپ دیکشنری زبان خارجه